Totalt antall sidevisninger

Kokoskake med mørdeig og kokosmasse

Denne oppskriften fant jeg i min farmor Olgas håndskrevne kokebok. Jeg kan huske at min mamma også lagde den og den gode følelsen av en lett sprø skorpe i kokosmassen når du satte skjeen i kakestykke. Veldig deilig kake og veldig lett å bake!

Mørdeig:
125 gr margarin 
125 gr farin, røres hvitt med mixer i ca 4 min
3 piskede eggeplommer tilsettes og
125 gr hvetemel og 2 ts bakepulver siktes i

Deigen has i en rund, smurt kakeform. 

Kokosmasse:
3 eggehviter piskes stive med
100 gr farin 
125 gr kokosmasse tilsettes og vendes inn i hvitene

Denne deigen smøres over mørdeigen som allerede er i kakeformen.
Kaken stekes ved 175 grader (over og undervarme) i ca 50 min. Sjekk kaken med en kakestikke i midten, da den har en tendens til å bli litt rå i midten.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar